Landbouw is de basis van het voedselsysteem en de basis van het bedrijf van PepsiCo. Voor de productie van onze voedsel en dranken gebruiken we meer dan 25 gewassen uit 60 landen en ondersteunen we meer dan honderdduizend banen in en om onze agrarische toeleveringsketen. Deze schaal en dit bereik betekent dat de normen en praktijken die wij hanteren en bevorderen van invloed kunnen zijn op de ecologische, sociale en economische gevolgen van de landbouw in de hele wereld.
Onze volgende generatie landbouwstrategie is erop gericht om de landbouw veerkrachtiger, intelligenter en meer inclusief te maken.

Ons doel:
Bevorderen van de ecologische, sociale en economische voordelen voor gemeenschappen over de hele wereld door het ondersteunen van praktijken en technologieën die het levensonderhoud van boeren en de veerkracht van de landbouw verbeteren.

Doelstatistieken:
Tegen 2020 100% duurzaam ingekochte* aardappelen, hele maïs, haver, sinaasappels, palmolie en suikerriet behalen
Tegen 2025 prioritaire grondstoffen met een duurzame herkomst op basis van bedrijfsbehoeften behalen
*“Duurzaam ingekocht” verwijst naar het voldoen aan de onafhankelijk geverifieerde sociale, ecologische en economische principes van het programma voor duurzame landbouw van PepsiCo, dat beste praktijken en positieve resultaten voor boeren, gemeenschappen en de planeet mogelijk maakt.

Back to top