Persberichten | Press Release

PepsiCo en UEFA Champions League verlengen global partnership tot 2024

08-12-2020

Utrecht,  8 december – In aanloop naar de wedstrijd van Club Brugge tegen het Italiaanse Lazio, heeft PepsiCo afgelopen week de verlenging aangekondigd van zijn samenwerking met de UEFA Champions League voor de seizoenen 2021/22 - 2023/24. De voortzetting volgt op de recente aankondiging van PepsiCo van zijn meerjarige samenwerking met het UEFA Damesvoetbal tot 2025. Door de aanwezigheid in beide elite voetballeagues laat PepsiCo zijn langdurige support aan het voetbal zien.

“Nieuw binnen deze partnership verlenging is de toevoeging van SodaStream® aan PepsiCo ‘s line-up voor de UEFA Champions League activatie. Met de opname van SodaStream® benadrukt PepsiCo haar focus op duurzaamheid, door o.a. vermindering van plastic afval en het stimuleren van recycling.''

SodaStream®  voegt zich bij PepsiCo's line-up voor de UEFA Champions League activatie, die naast het Pepsi®-handelsmerk - inclusief Pepsi MAX, Lay's® en Gatorade ™ uit Doritos®, Ruffles®, Lipton® en 7UP® bestaat.

Sinds we in 2015 sponsor werden, is de samenwerking tussen PepsiCo en de UEFA elk jaar sterker en spannender geworden. Tegenwoordig is dit het grootste wereldwijde platform waar we activaties op uitrollen. In meer dan 100 van onze markten presenteren we de beste commerciële programma's - van iconische verpakkingen en activaties binnen de retail tot boeiende marketingcampagnes met enkele van ‘s werelds beste voetballers”, aldus Ram Krishnan, PepsiCo's Global Chief Commercial Officer. "De toevoeging van SodaStream® biedt een kans om onze inspanningen te delen bij het creëren van een portfolio van marketingmogelijkheden die verder gaan dan alleen de fles en die voldoen aan de individuele voorkeuren van de global consumer. We zijn mega enthousiast en zitten vol energie om dit krachtige partnerschap voort te zetten en om onze consumenten en klanten te verenigen door 's werelds favoriete sport en ons geliefde voedsel- en drankenportfolio. "

Het partnerschap omvat bovendien een focus op het bevorderen van gelijkheid en ecologische doelen, door samen te werken, duurzamere evenementen te organiseren en om de vermindering van plastic afval en recycling tot een topprioriteit te maken. Bovendien zullen PepsiCo en de UEFA Foundation for Children, na een impactvol programma dat voetbalfaciliteiten heeft gerealiseerd voor vluchtelingen in Jordanië, blijven samenwerken aan programma's die de verenigende kracht van voetbal benutten voor gemeenschappen in nood.

Guy-Laurent Epstein, UEFA Marketing Director: “Sinds 2015 is PepsiCo een integraal onderdeel geworden van het UEFA's Champions League-portfolio en we zijn verheugd hen opnieuw aan boord te verwelkomen voor de komende drie jaar. PepsiCo is een vertrouwde, innovatieve en invloedrijke partner en we willen gebruik maken van deze energie en ervaring om samen te werken en een breed scala aan activaties te ontwikkelen waar voetbalfans over de hele wereld de komende jaren van zullen

profiteren en genieten.”

Een kenmerk van de samenwerking tussen PepsiCo en de UEFA is de commitment aan een langdurige en verhoogde steun voor de openingsceremonie van de UEFA Champions League-finale, die PepsiCo jaarlijks presenteert. Sinds de inauguratie in 2016, heeft PepsiCo epische live-muziekoptredens georganiseerd tijdens een van de grootste jaarlijkse sportevenementen, waarbij elke Finale ongeëvenaard entertainment biedt.