Bij PepsiCo zijn wij van mening dat bedrijfsleven en samenleving samen kunnen gedijen. We laten ons leiden door Performance with Purpose: het dusdanig leveren van top-tier resultaten die het bedrijf, de samenleving en de planeet in stand houden en respecteren.

Als een van de grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven ter wereld is het onze missie om consumenten wereldwijd te voorzien van smakelijke, betaalbare, geschikte en complementaire voedingsmiddelen en dranken – van ontbijtproducten tot snacks en dranken voor zowel overdag als ’s avonds. We zetten ons in om te investeren in onze mensen, ons bedrijf en de gemeenschappen waarin we actief zijn om een duurzame en langetermijngroei van ons bedrijf te bewerkstelligen.


Bij PepsiCo streven wij ernaar om top-tier financiële prestaties te leveren op de lange termijn door het integreren van duurzaamheid in onze bedrijfsstrategie, met een positief effect op de samenleving en het milieu. We noemen dit Performance with Purpose.

Deze visie houdt in dat we producten maken die onze consumenten graag kopen en waarvan onze medewerkers trots zijn ze te verkopen.
Het begint met wat we maken - een breed scala aan voedingsmiddelen en dranken variërend van smakelijk tot meer voedzaam – en betreft tevens de manier waarop we onze producten maken – waarbij we kostbare natuurlijke middelen conserveren en onze verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot het milieu tijdens en na de productie – en het tegelijkertijd respecteren van degenen die deze producten maken - we streven ernaar de gemeenschappen waar we actief zijn en de carrières van generaties van talentvolle medewerkers PepsiCo te ondersteunen.


Om onze missie en visie eerlijk, rechtvaardig en integer uit te dragen, houden we ons aan zes leidende principes:

Werknemers van PepsiCo’s Greater China Region leveren zorgpakketten aan aardbevingslachtoffers in China.

Zorgen voor onze klanten, consumenten en de wereld waarin we leven
We worden gedreven door de intense, concurrerende geest van de markt, maar we stuwen deze geest in de richting van oplossingen die positief zijn voor zowel onze belanghebbenden als onszelf. Ons succes hangt af van een diepgaand begrip van onze klanten, consumenten en gemeenschappen. 

Enkel producten verkopen waar we trots op kunnen zijn 
We moeten in staat zijn om onze producten zonder voorbehoud te onderschrijven en zelf te gebruiken. Dit principe geldt voor elk deel van het bedrijf, van inkoop tot het moment waarop onze producten in de handen van de consument komen

In alle openheid de waarheid spreken
We laten van ons horen en vertellen het hele verhaal, niet alleen wat ons uitkomt voor onze persoonlijke doelstellingen. Behalve dat we duidelijk, eerlijk en nauwkeurig zijn, nemen we onze verantwoordelijkheid door ervoor te zorgen dat onze mededelingen worden begrepen.

Winnen met diversiteit en inclusie
We maken gebruik van een werkomgeving die openstaat voor mensen met verschillende eigenschappen en verschillende manieren van denken. Dit leidt tot innovatie en het vermogen om nieuwe marktmogelijkheden te identificeren.

Een balans vinden tussen korte en lange termijn
We nemen beslissingen die de voordelen en risico's op korte en lange termijn in balans houden. Zonder dit evenwicht kunnen we de doelstellingen voor duurzame groei niet halen.

Anderen respecteren en samen succesvol zijn
Het bedrijf is gebouwd op individuele uitmuntendheid en persoonlijke verantwoordelijkheid, maar niemand kan onze doelstellingen behalen door alleen te werken. We hebben goede mensen nodig die ook in staat zijn samen te werken, in gestructureerde teams of in een informele samenwerking. Wederzijds succes lukt alleen als we iedereen met respect behandelen, binnen en buiten het bedrijf. Een fijne sfeer, ons respect voor anderen en de waarde die we hechten aan teamwerk maken van ons een bedrijf waarvan mensen graag deel willen uitmaken, en dit stelt ons in staat om hoogwaardige prestaties te leveren.

Back to top